Sunday, April 3, 2011

selamat tinggal TTA

Aku masih ingat lagi hari pertama aku menjejakkan kaki di Tharshal Training Academy (TTA) ni. Asalnya aku dtg sini bukan menjadi seorang pelajar tapi utk menjadi seorg staf. Aku mendapat tahu di kolej ni memerlukan seorang marketing asst. So, aku pn dapat tau job ni melalui mudah.my. Aku hantar resume aku kt en zul guna email. Esok en zul panggil aku untuk interview. Masa aku dtg hari tu, ada 4 orang staf je dlm opis. En zul n wife dia n ada 2 org kerani. En rahim ms tu baru nk daftar diri utk keje. En zul interview aku, dia tnya aku ttg experience, pelajaran, n mcm2 lagila yg aku tau. Lps tu dia bgtau aku dia memerlukan lecturer utk F&B dan elektrik. Aku jd confius sb aku apply marketing asst.Dia ckp marketing asst dah ade org. So, aku pun kecewa skitla..sb aku pnyer kelulusan dlm bidang tourism. Sblum aku blah, en zul bg aku flyer ttg TTA. Aku tgk menarik gak kolej nih sb kursus hotel ni dipayung oleh MAH n ada elaun lak tu..kalo MAH payung, confirm leh dpt kejenye..lg pun kursus ni singkat je..6 bln jer..aku pn cakapla kt en zul..mngkin sy kna blaja kt sini dulu..baru nasib sy berubah lbih baik lps nih..lps sbulan aku dtg balik TTA. Aku apply jd student F&B.
Sekarang, lps 5 bln aku kt sini, aku dh x sbar2 nk wat praktikal kt rebak island. Selamat tinggal TTA. Selamat tinggal cik bee n sir vincent...slmat tinggal kawan2..

2 comments:

  1. salam..eherm2...cm knal jerk..tp kn..rndula kt kwn2 tta yg len..da lmew xjmpa kwn2 yg len kn haha..

    ReplyDelete
  2. salam.. nk tanye dkt asrin? TTA ni bg elaun rm500 setiap bulan ke? lepas 6 bulan training dkt TTA, dia akn hantar kite ke Open Universiti Malaysia (OUM) pulak kn?

    ReplyDelete